На які порушення санітарних норм та правил скаржились громадяни у 2023 році
Протягом 2023 року до управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області надійшло 137 звернень громадян, що на 71 більше ніж у 2022 році.
Найбільше звернень надійшло через Кіровоградський регіональний контактний центр (95) та урядову «гарячу лінію» (19).
Щодо територіального розподілу, то звернення надходили:
- з Олександрійського району – 64 (Світловодська ТГ – 49, Олександрійська ТГ – 11, Приютівська ТГ - 1, Онуфріївська ТГ – 1, Великоандрусівська ТГ - 1),
- Кропивницького району – 60 (Кропивницька ТГ – 46, Катеринівська ТГ - 2, Первозванівська ТГ - 1, Кетрисанівська ТГ - 2, Долинська ТГ - 1, Знам’янська ТГ – 2, Компаніївська ТГ - 2, Олександрівська ТГ – 3, Устинівська ТГ - 1),
- Голованівського району – 7 (Благовіщенська ТГ - 2, Гайворонська ТГ - 4, Завалівська ТГ - 1),
- Новоукраїнського району - 6 (Новомиргородська ТГ - 2, Новоукраїнська ТГ – 2, Рівнянська ТГ - 2).
Питання, порушенні у зверненнях стосувались наступного:
- шум від діяльності закладу чи виробничого обладнання, підвищення рівнів шуму при роботі музичної апаратури в кафе, відчуття вібрації в помешканні,
- забруднення атмосферного повітря від діяльності закладу чи виробничого обладнання, утримання свійських тварин у приватному домоволодінні та погіршення умов проживання, пов’язаних із забрудненням атмосферного повітря внаслідок шкідливих викидів або неприємних запахів,
- обробка земельних ділянок пестицидами і мінеральними добривами,
- невідповідність води водопровідної та колодязної санітарним нормам,
- правомірність будівництва вишок стільникового зв’язку,
- недотримання температурного режиму в соціально значущих закладах, де тривалий час перебувають люди,
- функціонування та експлуатація зливних ям у приватному житловому секторі, затоплення підвалів у багатоповерхівках каналізаційними стоками.
За минулий рік надійшло 14 повторних звернень, які були пов'язані з забрудненням повітря викидами від магазину, обробітком сусідських присадибних ділянок отрутохімікатами, шумом від діяльності закладу громадського харчування, поширенням смороду від діяльності підприємства в місті.
Колективних звернень від громадян надійшло 11. Стосувались вони гучної роботи витяжної вентиляції в магазині, піскоструйного обладнання, забруднення атмосферного повітря від підприємства з переробки шроту, неналежного утримання майданчика твердих побутових відходів, приєднання мереж водопостачання, встановлення вишки стільникового зв’язку та порушення повітряно-теплового режиму в закладі.
Найбільша кількість звернень надійшла з питань забруднення об'єктів середовища життєдіяльності людей - 98 (71,5 %): забруднення атмосферного повітря, обробіток земельних ділянок, погіршення умов проживання в багатоповерхівках. У 39 зверненнях порушувались інші питання стосовно дотримання санітарного та епідемічного благополуччя населення.
За результатами розгляду 77 звернень вирішено позитивно, на 21 надано роз’яснення. Відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян» за належністю перенаправлено 25 звернень. Повернено у зв'язку з відсутністю даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення – 3, до відома прийнято – 8, не підлягало розгляду – 2, знято з розгляду заявником – 1.