Людям із порушенням зору
Стандартна версія
A+ A-

Правила побутового обслуговування населення обговорили з учасниками «Школи досвідченого споживача»

У 2024 році продовжується спільний освітній проєкт обласної універсальної наукової бібліотеки імені Дмитра Чижевського та Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області під назвою «Школа досвідченого споживача». Перша цьогорічна зустріч присвячена особливостям функціонування оновлених Правил побутового обслуговування населення, які Кабінет Міністрів України затвердив 16 червня 2023 року.

Інформаційну зустріч для студентів Кропивницького професійного ліцею побутового обслуговування провела начальниця відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Лілія Буднікова. Вона розповіла про основні вимоги, порядок надання та особливості регулювання відносин між споживачем і виконавцем у наданні побутових послуг.

В ході зустрічі звернута увага присутніх, що на фасаді об’єкта надання побутових послуг розміщуються вивіска із зазначенням найменування виконавця та біля входу, на видному місці, інформація про режим роботи.

Доповідачка зазначила, що законодавством врегульовані питання особливості надання окремих видів побутових послуг, зокрема, щодо: ремонту та пошиття взуття; хімічного чищення та фарбування (перефарбування) виробів; ремонту і пошиття швейних, хутряних виробів, виробів із шкіри, головних уборів, ремонту, пошиття та в’язання трикотажних виробів; ремонту побутової радіоелектронної апаратури, побутових машин і приладів; ремонту та виготовлення металовиробів тощо.

Окрім цього, Лілія Буднікова звернула увагу на правила при наданні деяких послуг. Зокрема для споживачів визначені заборони під час відвідування лазень, саун і душів (куріння в приміщенні, вживання спиртних напоїв, вхід до роздягального приміщення у верхньому одязі за наявності гардеробу та інші).

Під час приймання замовлення на прання білизни виконавець у присутності споживача оглядає її для встановлення ступеня зносу, виявлення дефектів (плям), які неможливо усунути тощо, а також попереджає споживача про можливе проявлення після обробки прихованих дефектів та усадки виробу, що підтверджується підписом споживача. А перед початком перукарських, манікюрних чи педікюрних послуг виконавець має надати споживачу професійну консультацію та узгодити з ним всі деталі (модель стрижки, зачіски, вид та колір фарби, лаку тощо).

Учасникам заходу повідомлено, що побутове обслуговування населення здійснюється державною мовою відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Також виконавець обов’язково повинен зазначити знос виробу, який приймається для ремонту, дотримуватися строків виконання замовлення, забезпечити можливість використання електронних платіжних засобів під час здійснення розрахунків та видати розрахунковий документ.

Права споживача у разі порушення умов договору встановлені Цивільним кодексом України та Законом України «Про захист прав споживачів».

За порушення Правил побутового обслуговування населення виконавець та його працівники несуть відповідальність згідно із законом і договором.

Кодексом України про адміністративні правопорушення, зокрема, статтею 155 передбачена відповідальність за порушення правил торгівлі, виконання робіт і надання послуг працівниками торгівлі, громадського харчування та сфери послуг, громадянами, які займаються підприємницькою діяльністю.

Print
PDF
Email

Мапа сайту

Напрямки