Людям із порушенням зору
Стандартна версія
A+ A-

Уряд частково дозволив здійснення перевірок у сфері захисту прав споживачів та державного ринкового нагляду

Про це повідомила начальниця управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області Віра Сухопарова під час семінару-наради з розгляду змін у законодавстві щодо захисту прав споживачів та державного ринкового нагляду за безпечністю непродовольчих товарів в умовах воєнного стану. Захід пройшов під головуванням директора департаменту економічного розвитку та торгівлі Кіровоградської ОДА Наталії Ревенко. До зібрання долучилися очільники територіальних громад області та представники органів місцевої влади в режимі онлайн.

Під час виступу Віра Сухопарова поінформувала про набрання чинності постанови Кабміну від 8 березня 2024 № 261, якою відновлено:

-        позапланові перевірки за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства щодо захисту прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг за рішенням Держпродспоживсужби;

-        планові перевірки у сфері державного ринкового нагляду щодо побутових ламп неспрямованого випромінення; низьковольтного електричного обладнання; електромагнітної сумісності обладнання.

Доповідач зазначила, що з 569 звернень та консультацій, з якими зверталися громадяни до Держпродспоживслужби в області минулого року, 95 стосувалися саме надання житлово-комунальних послуг – їх якості та нарахування оплати. 18 споживачів вже звернулися з зазначених питань у 2024 році.

Що стосується державного ринкового нагляду, частково він здійснювався фахівцями Держпродспоживслужби й минулого року. Зокрема на Кіровоградщині державні інспектори провели 14 перевірок (при 11 виявлено порушення). А з початку поточного року спеціалісти вже здійснили 19 перевірок (при 13 виявлено порушення). При цьому в ході заходів контролю перевіряється виключно продукція, а за недопуск суб’єктом господарювання посадових осіб для проведення перевірки передбачено застосування штрафу в розмірі 170 000 грн.

Віра Сухопарова також звернула увагу слухачів семінару-наради на зміни в Правилах побутового обслуговування населення та Порядку гарантійного обслуговування. Так, для здійснення гарантійного ремонту або гарантійної заміни товар приймається або продавцем, або сервісним центром після пред’явлення споживачем розрахункового документа та гарантійного талону за умови цілісності передбачених експлуатаційними документами пломб на товарі.

Продавець / сервісний центр за зверненням споживача про необхідність усунення недоліку в товарі проводить безоплатно для споживача діагностику такого товару з метою виявлення недоліку. У разі виявлення недоліку, який виник з вини виробника (продавця), товар підлягає гарантійному ремонту в установлений строк.

Продавець / сервісний центр приймає товар та видає споживачеві квитанцію або інший документ, в яких зазначаються найменування та адреса сервісного центру, номер, за яким товар приймається для здійснення гарантійного ремонту, найменування товару, модель, серійний номер, дата виготовлення, дата приймання товару, опис зовнішнього вигляду товару, опис заявленого недоліку, строк здійснення гарантійного ремонту, інформація про споживача, засоби зв’язку з ним та інша необхідна інформація.

Окрім зазначеного, доповідач звернула увагу на продовження моніторингу рекламоносіїв та здійснення перевірок за скаргами громадян щодо порушення антитютюнового законодавства, зокрема в закладах громадського харчування.

Зазначимо, що фахівці управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Держпродспоживслужби області постійно надають консультації суб’єктам господарювання стосовно дотримання вимог чинного законодавства під час провадження господарської діяльності. Звернутися за консультацією можна:

·       за телефоном: (0522) 32 14 58

·       за адресою: м. Кропивницький, вул. Тараса Карпи, 84, кабінет 410

·       на електронну поштову скриньку: incpekcia1@ukr.net

 

Print
PDF
Email

Мапа сайту

Напрямки