Людям із порушенням зору
Стандартна версія
A+ A-

Продаж та реклама енергетичних напоїв

Маніпуляції в рекламі явище поширене. Використання яскравих кольорів, шрифтового оформлення необхідних елементів, музичного супроводу чи певного емоційного ряду - такі маркетингові інструменти покликані привабити якнайбільше потенційних покупців та спонукати споживачів купувати ще більше рекламованого продукту.

Згідно із Законом України «Про рекламу» споживачі реклами – це невизначене коло осіб, на яких спрямовується реклама. Рекламування деяких товарів значно впливає на дітей та молодь. Наприклад, реклама енергетичних напоїв, яка є досить яскравою, приваблює саме цей сегмент споживачів.

Проте вживання цих напоїв негативно позначається на здоров’ї. Насамперед через високий вміст у них кофеїну. Його надлишок провокує виснаження запасів енергії у клітинах, безсоння, головні болі та загалом згубно впливає на весь організм. Регулярне вживання енергетиків може спричинити захворювання серцево-судинної та нервової систем, ураження печінки та інших органів, оскільки, як правило, такі напої насичені барвниками, синтетичними ароматизаторами та великою кількістю цукру. Також деякі енергетики можуть містити певний відсоток алкоголю у своєму складі.

До Держпродспоживслужби області, можуть надходити звернення як громадян, так і самих суб’єктів господарювання про роз’яснення щодо обмежень реалізації деяких товарів різним верствам населення або ж законності продажу енергетичних напоїв, без уточнення віку споживача.

Варто зазначити, що наразі прямої заборони на продаж неповнолітнім енергетичних напоїв, які не містять алкоголю, немає.

В Україні чинним законодавством передбачено заборону продажу деяких товарів особам, які не досягли 18 років. Їх повний перелік визначений статтею 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», а саме:

  • пиво (крім безалкогольного);
  • алкогольні та слабоалкогольні напої;
  • столові вина;
  • тютюнові вироби;
  • електронні сигарети;
  • рідини, що використовуються в електронних сигаретах;
  • пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння.

Енергетичні напої в цьому переліку не згадуються. Отже, у суб’єктів господарювання немає підстав відмовляти будь-якому покупцеві у продажу напоїв, у назві яких міститься визначення «енергетичний».

До того ж Законом України «Про захист прав споживачів» передбачено, що споживач має право на вільний вибір товарів і послуг, а продавець зобов'язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції та форм її оплати.

Проте Всесвітня організація охорони здоров'я попереджає, що енергетичні напої містять високий рівень цукру, кофеїну та інших стимулювальних речовин. Відповідна інформація обов’язково має бути відображена на маркуванні.

Print
PDF
Email

Мапа сайту

Напрямки