Українська мова у сфері обслуговування
Кожен споживач має право на обслуговування українською мовою – це гарантує Конституція України, яка визначає українську мову як єдину державну мову в Україні та покладає на державу обов’язок забезпечувати її всебічний розвиток і функціонування у всіх сферах суспільного життя на всій території України.
Головне управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області нагадує, що всі підприємства, установи та організації різних форм власності, фізичні особи-підприємці, виробники (виконавці, продавці), інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, мають здійснювати обслуговування та надавати інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою. Інформація державною мовою може дублюватися іншими мовами.
Законом України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» визначено, що захист права громадян на отримання державною мовою інформації та послуг у всіх сферах суспільного життя, на всій території України і усунення перешкод та обмежень у користуванні державною мовою належить до компетенції Уповноваженого із захисту державної мови.
Важливо розуміти, що відмова обслуговувати споживача державною мовою є порушенням Закону. Якщо споживача відмовляються обслуговувати державною мовою, перш за все, він може звернутись до адміністратора або іншої посадової особи, уповноваженою керівником, з проханням виправити ситуацію.
Споживач також може надіслати скаргу на ім’я Уповноваженого із захисту державної мови.
Також повідомляємо, що в інформації про вироби (товари), роботи чи послуги, наданій державною мовою, допускається використання слів, скорочень, абревіатур та позначень англійською мовою та/або з використанням літер латинського та/або грецького алфавітів.